خانه »» طراحی تراکت تهران »» نمونه طراحی تراکت

نمونه طراحی تراکت

نمونه تراکت طراحی شده برای موسسه حقوقی نواب صفوی

نمونه تراکت طراحی شده برای موسسه حقوقی نواب صفوی
نمونه تراکت طراحی شده برای موسسه حقوقی حسام نواب صفوی

نمونه تراکت طراحی شده برای موسسه حقوقی حسام نواب صفوی

 

شماره تماس برای سفارش طراحی تراکت و انواع اوراق کاغذی:

تماس با ما

 

چگونه یک تراکت تاثیر گذار بسازیم ؟

هدف از طراحی تراکت چیست ؟

اولین هدف برای طراحی تراکت ، جلب توجه است و هدف دوم ، فروش از طریق ارائه اطلاعات یک برنامه یا تخفیف فروشگاه و مواردی از این قبیل . شاید پیش خودتان فکر کنید که اگر هدف این ها است ، پس تراکت هیچ جنبه هنری ندارد ؛ اما شما می توانید به این دو هدف برسید و در عین حال یک تراکت باور نکردنی و جذاب هم داشته باشید .

ممکن است شما بخواهید یک شاهکار میکل آنژی طراحی کنید اما فراموش نکنید که مردم این تراکت را آن طور که شما می بینید ، نمی بینند . فرقی ندارد موضوع تراکت شما چه باشد ؛ تراکت باید به اندازه کافی برجسته و چشم گیر باشد تا مردم آن را بردارند و نگاهی بیندازند . اطلاعات نیز باید مختصر ، مفید و واضح باشد .

محتوا را برنامه ریزی کنید

اولین گام در هر پروژه طراحی سازمان دهی اطلاعات است . چه چیزی لازم است ؟ اهداف شما چیست ؟

فرض کنید می خواهیم برای یک کنسرت ، تراکت را طراحی کنیم . یک تراکت خوب برای کنسرت باید حداقل بیان کند که این برنامه چه زمانی و کجا برگزار خواهد شد ؛ خواننده یا گروه یا نوازنده چه کسی است ؛ و چقدر هزینه بلیط این کنسرت خواهد بود .

بخوانید:  مراحل اصلی کار طراحی تا چاپ تراکت

یک قانون مهم در طراحی و به خصوص طراحی تبلیغاتی وجود دارد : کمتر ، غنی تر است . اگر شما تراکتی طراحی کنید که حجم زیادی محتوا داشته باشد ، تعداد بسیار کمی از مردم بیش از نیمی از ثانیه به آن نگاه خواهند کرد . چیزی که آن ها متوجه می شوند این است که اطلاعات زیادی را باید پردازش کنند .

پس کاری که باید انجام بدهیم حذف و تقلیل اطلاعات لازم به نکات بسیار مهم ساده و قابل هضم است . هر چیزی که احساس می کنید نیاز ندارید را دور بریزید تا تمام آن چه واقعا احتیاج است به شکلی موجز و مختصر در بیاید . چند نکته مهم در خوانا و مختصر بودن اطلاعات عبارت اند از :

 

چند نکته مهم در خوانا و مختصر بودن اطلاعات

  • اندازه فونت شما به میزان کافی بزرگ باشد .
  • اطلاعات تماس و سایر اطلاعات ضروری در دسترس باشد
  • تاریخ و زمان رویداد بزرگ و مورد توجه باشد
  • اگر اطلاعات مهم و بیشتری در یک وب سایت قرار گرفته ، آدرس وب سایت را با رنگ و اندازه ای قابل توجه در تراکت قرار دهید

نگرش شما باید به این شکل باشد : آن چه می بینید ، همان چیزی است که دریافت خواهید کرد . برای مثال اگر برای یک فروشگاه تراکت را طراحی می کنید ، حتما تصویر محصول را در تراکت قرار دهید

تب نقطه گلوله ای !

این که اطلاعات شما کوتاه و مختصر باشد به این معنی نیست که در طراحی تراکت خود از پنجاه و هفت نقطه گلوله ای استفاده کنید ! استفاده از نشانه های تایپوگرافی بسیار عالی است اما باید بدانید کجا و چگونه از آن ها استفاده کنید . اگر از نقطه های گلوله ای برای ساده سازی و تفهیم بهتر متن استفاده می کنید ، در مسیر درستی قرار گرفته اید ؛ اما اگر از آن ها استفاده می کنید چون نمی دانید به چه روش دیگری تراکت خود را طراحی کنید بهتر است استراتژی تان را تغییر دهید .

بخوانید:  پخش تراکت آویز دستگیره درب در تهران

پیدا کردن تصاویر

آن هایی که طراح نیستند معمولا وقتی صحبت از پیدا کردن تصاویر می شود ، می ترسند . بعضی ها کلیپ آرت را می شناسند و آن را خیلی جذاب و هیجان انگیز می دانند اما اکثرا از گزینه های دیگر بی اطلاع هستند . خوش بختانه دنیای اینترنت ، منبعی نا محدود و رایگان است ؛ البته اگر بدانید کجا دنبال چیزی که می خواهید ، بگردید . پس جست و جو کنید و منابع اطلاعاتی خود را از تصاویر جذاب گسترش دهید .

 

فضای کم برای چاپ

یکی از بزرگ ترین دغدغه هایی که هنگام طراحی تراکت وجود دارد ، نحوه استفاده از کمترین فضای چاپی ممکن است . اندازه استاندارد برای طراحی تراکت A5 و A6 است .

بهتر است در ابتدای فرایند طراحی ، زمان بیشتری بگذارید و برنامه ریزی کنید که چه مطلبی در کدام قسمت از تراکت قرار بگیرد ؛ و این برنامه ریزی را با محوریت قرار دادن دو نکته انجام بدهید : خودتان از این ترکیب بندی هیجان زده شوید و در کوچک ترین ابعاد ممکن قرار بگیرد .

چند نکته مهم برای جذاب تر شدن تراکت

رنگ دوست شما است

یک پالت از رنگ های مکمل برجسته داشته باشید . برای مثال صورتی ، زرد و آبی آسمانی در کنار هم برای رویداد های شاد تابستانه مناسب هستند

 

تعادل سه عنصر مهم را فراموش نکنید

یک گروه متعادل درست کنید از سه عنصر مهم یعنی یک عکس خیلی خوب ، یک عنوان گیرا و یک عنصر رنگی . با استفاده از این قانون سه گانه می توانید از شلوغ شدن بیش از حد جلوگیری کنید .

یک طراحی خوش بینانه و سرگرم کننده انجام دهید

 

از شکل برای یک طراحی مدولار جالب استفاده کنید

اگر شما چند تصویر دارید که نمی دانید از کدام یکی استفاده کنید ، به شما پیشنهاد می دهیم از شکل برای یک طراحی مدولار استفاده کنید . چیدمان بر اساس شکل برای ساخت یک کلاژ مدرن از عکس عالی است و تقریبا به هر نوع کسب و کاری می خورد ؛ مخصوصا برای تراکت هایی که یک محدوده از محصولات را نشان می دهند بسیار مناسب است . اکثر نرم افزار های گرافیکی هم یک سری شکل های آماده دارند که می توانید با استفاده از آن ها یک کلاژ بسیار زیبا داشته باشید ؛ از دایره و مربع گرفته تا چند ضلعی ها .

شخصیت کار خود را با رنگ نشان دهید

رنگ ، بیشتر از تایپوگرافی یا تصاویر در خلق شخصیت کار شما نقش دارد . در واقع رنگ است که نقش اصلی را ایفا می کند تا مخاطب شما ترغیب شود تراکت را بردارد یا نه . پس باید رنگ تراکت را به عنوان عنصری روان شناختی در نظر بگیرید .

رنگ های خانواده مرکبات مثل زرد و نارنجی می توانند شاد ، هیجان انگیز و خوش بینانه به نظر برسند و برای یک طراحی غیر رسمی بسیار عالی هستند ؛ در حالی که رنگ هایی چون آبی یخی و خاکستری کم رنگ بیشتر خردمندانه و صنعتی هستند و برای یک طراحی با شخصیتی رسمی و کاملا حقوقی بیشتر به کار می آیند . انتخاب یک پالت رنگی اشتباه می تواند مشتریان احتمالی را نسبت به شما سرد و بدبین کند و بر عکس یک انتخاب هوشمندانه در رنگ تراکت ، آن را به مترجمی تبدیل می کند که خود برای شما مشتری جذب می کند .

اگر هم به دنبال ترکیب رنگی هستید که در عین کم خطر بودن زیبا به نظر برسد به شما پیشنهاد می دهیم عکس های سیاه و سفید را در کنار ۳ رنگ متضاد قرار دهید .

تهران تراکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تعرفه تماس با ما طراحی سایت استخدام
تماس با ما 09211214132