خانه »» دسته‌بندی نشده »» چطوری پولدار بشم

چطوری پولدار بشم

اول به خودتان پول بدهید

چطوری پولدار بشم . باخ توضیح می‌دهد: «اولین کاری که بیشتر مردم دنیا پس از پول درآوردن انجام می‌‏دهند این است که می‌روند و پولشان را به کس دیگری می‌دهند: به صاحبخانه، به شرکت لیزینگ خودرو، به شرکت مخابرات، به دولت و غیره و ذلک. طرز فکر این افراد اینطوری کار می‌کند که بودجه جمع کردن برای این است که تا آخر ماه (یا آخر سال یا بازنشستگی) بتوانند به این و آن پول بدهند. هر چه هم تهش ماند برای خودشان بردارند.»

باخ در رد این طرز تفکر می‌گوید: «این ذهنیت مثل طاعون باعث می‌شود در زمینه‌ی مالی حسابی پسرفت کنیم و چون این سیستم کارساز نیست، اکثر آمریکایی‌ها برای پولدار شدن رو به راه‌های عجیب و غریبی می‌آورند. از نظر اینها مسیر پول درآوردن به «برنده شدن در لاتاری»، «ازدواج کردن با افراد پولدار»، «ارث بردن» یا «غرامت گرفتن» خلاصه می‌شود.» اما باخ در کتابش نوشته که برای پولدار شدن تنها یک راه ثابت شده وجود دارد که از قضا ساده‌تر از همه‌ی اینها است.

«تا زمانی که تصمیم نگیرید اول به خودتان پول بدهید، هیچ چیزی نیست که بتواند شما را پولدار کند. معنی این حرف روی خودش است. یعنی وقتی که پولی درآوردید، اولین شخصی که این پول را به او پرداخت می‌کنید خودتان هستید. اما بیشتر مردم این کار را نمی‌کنند.»

باخ توصیه می‌کند که این کار را خیلی ساده و با کسر کردن ۱۰ درصد از درآمد ناخالص‌ خود و ریختن آن به حساب بازنشستگی‌تان شروع کنید (چیزی شبیه به بیمه عمر).

اگر ۱۰ درصد برایتان زیادی است و در خرج و مخارج می‌مانید، از کم شروع کنید اما سریع‌تر این کار را شروع کنید. مثلا اول کار ۱٪ از درآمد ناخالص‌تان را بگذارید کنار، بعد به مرور این رقم را به ۳٪، ۱۰٪، ۱۵٪ و ۲۰٪ برسانید.

باخ تأکید می‌کند که اگر روزی تصمیم به این کار گرفتید، سعی کنید واریز شدن پول به حسابتان را به حالت اتوماتیک در بیاورید. به این ترتیب، هیچ وقت به در اختیار داشتن این پول عادت نمی‌کنید و این امر کار را برای سرمایه‌گذاری‌تان راحت‌تر می‌کند.

او می‌گوید: «اگر بفهمید با چنین پس انداز اندکی، بدون زحمت، قادرید چقدر پول جمع کنید، شاخ در می‌آورید! هر چه باشد، پولی که در جیب‌تان نباشد را که نمی‌توانید خرج کنید.»

 

در گذشته پولدارشدن محدود به مردان و زنان میانسال بود.

در دهه‌های پیش اگر کسی در جوانی پولدار می‌شد بسیاری از افراد تعجب می‌کردند.

اما امروزه نسل جوان نیز داستان موفقیت‌های بزرگ خود را دارند.

ثروتمند شدن جوانان را می‌توان به عصر انفجار اطلاعات و تکنولوژی امروز نسبت داد.

هرکس بیشتر بیاموزد، شانس موفقیت خود را رقم می‌زند و اینترنت نقش بزرگی در این زمینه دارد. این بیشتر آموختن و تشنه رشد بودن، ریشه برتری افراد موفق در مقایسه با نسل‌های قبل است.

پولدار شدن نتیجه جانبی موفقیت در یک حوزه است ولی واقعا اینکار چگونه انجام می‌شود؟

راه انداختن هر کار تازه‌ای سرمایه می‌خواهد اما نه سرمایه میلیاردی، سرمایه اصلی افرادی که این روزها به اسم موفق و سرمایه دار می‌شناسیمشان هوش مالی، زمان‌سنجی، ابتکار و ریسک‌پذیری‌شان است.

وقتی حرف از راه انداختن یک شغل جدید و یک کسب و کار می شود، در افراد سنتی یک مغازه، دفتر کار شیک، کلی کارمند و برو بیا شکل می‌گیرد که حداقل چند ده میلیون تومان سرمایه اولیه نیاز دارد.

اما این روزها که اطلاعات بسیار زیادی در زمینه‌های مختلف در اینترنت وجود دارد، می‌توان با سرمایه ناچیز نیز کاری را شروع کرد و پولدار شد.

ما در این مطلب از سایت بورسینس برای پولدار شدن بدون سرمایه به شما ایده می‌دهیم.

این شما هستید که باید توانایی‌هایتان را بسنجید و با این ایده‌ها کسب و کار خودتان را راه بیندازید. اینترنت به عنوان یک فرصت بزرگ کسب ثروت در جیب‌های تک تک شماست و باید از این فرصت استفاده کنید.

عوامل و رویکردهای فراوانی برای کسب ثروت وجود دارد و ما اینجاییم تا در مورد برخی از این رویکردها و رفتارهای خوب که می‌توانند در رسیدن به این هدف کمک‌تان کنند، بحث کنیم.

در ادامه این مطلب از سایت تراکتی، چند مورد از راه‌های پولدارشدن را با هم بررسی می‌کنیم.

۱ – پولدار شدن از طریق یک حرفه

چطوری پولدار بشم

بیایید روراست باشیم.

پولدار شدن از طریق یک حرفه، چندان راحت است. وقتی دنبال شغلی خوب هستیم اغلب آرزوهایی داریم که در همان ابتدا به حقیقت نمی‌پیوندد.

واقعیت این است که در ابتدای کار نمی‌توان پول و اشتیاق را با هم داشت.

امروز شما می‌توانید از بسیاری از منابع رایگان برای داشتن تصویری روشن‌تر از وضعیت اقتصادی کنونی و چشم‌اندازهای شغلی کمک بگیرید و بنابراین وقتی که در جستجوی شغلی خوب هستید، آسوده‌تر خواهید بود.

بخوانید:  پخش تراکت در منطقه شهرک غرب تهران

اطمینان پیدا کنید که تصمیمات خود را براساس چیزهایی اتخاذ می‌کنید که می‌دانید واقعیت دارند و اگر برنامه‌ای منسجم ندارید، اجازه ندهید احساسات‌تان بر شما غلبه کنند.

دانش آکادمیک فرا بگیرید

مهم نیست که دانش شما در رشته مورد نظر با تحصیل در مقطع دوره فوق لیسانس دانشگاه صنعتی شریف حاصل شده باشد یا اینکه از طریق ثبت نام در یک دوره آموزشی بدان دست یافته باشید.

بلکه باید دانش فیلد مطلوب کاری خود را در حد قابل قبولی داشته باشید.

حتی مواردی که رویکرد کاملا تئوریک دارند، در بعضی مواقع در پروژه‌های واقعی به کمک شما آمده و باعث تمایز شما از سایر همکاران‌تان می‌شود. در ضمن، هنگام استخدام نیز رزومه علمی شما تاثیر بهتری از سوابق نامعلوم و حتی غیرمعتبر کاری در نزد کار فرما خواهد داشت.

حرفه آینده‌تان را درست انتخاب کنید

اگر اولویت اول شما کسب ثروت و زندگی راحت در آینده است، خیلی دنباله رو علاقه خود به رشته خاصی نباشید.

به نتایج تحقیقاتی که در مورد متوسط درآمد مشاغل مختلف انجام شده، نگاه کنید تا ببینید در کدام رشته‌ها که به علایق شما نزدیک ترند، احتمال ثروتمند شدن بیشتر است.

به طور مثال احتمال ثروتمند شدن شما در نقش یک مهندس مالی بیشتر از یک استاد دانشگاه خواهد بود.

مکان درستی را برای فعالیت شغلی انتخاب کنید

به جایی بروید که شغل های بهتر و بیشتری وجود دارد.

مثلا به عنوان کارشناس مسائل مالی و بورس، زمینه کاری بهتر و امکان رشد بیشتری در تهران برای شما وجود خواهد داشت تا در یک شهرستان کوچک.

ابتدا شغلی برای کسب تجربه پیدا کنید

تا می‌توانید برای جاهای مختلف درخواست کار بفرستید و مصاحبه بروید.

هنگامی که کار مورد نظر را یافتید آن را نگه دارید و سعی کنید تجارب لازم برای موفقیت‌های آینده را کسب کنید. تا پیدا شدن یک کار مناسب نیز می‌توانید در یک شرکت معتبر کارآموزی کنید و تجربه کسب کنید.

شغل و کارفرمایتان را تغییر دهید

گاهی بهتر است یکجا ساکن نباشید.

با این کار می‌توانید دستمزد خود را افزایش داده، تجارب کاری و غیرکاری مختلف به دست آورده و ریسک بیکاری آینده به دلیل تک بعدی بودن را کاهش دهید.

از اینکه این کار را بارها انجام دهید واهمه نداشته باشید.

اگر شما کارمند با ارزشی باشید، حتی ممکن است کارفرمای فعلی تان برای نگه داشتن شما، افزایش حقوق و سایر مزایا را در نظر بگیرد.

ممکن است وابستگی به شرایط فعلی، ترس از محیط و کار جدید یا وفاداری شغلی، شما را در این اقدام سست کند، اما به یاد داشته باشید برای پیشرفت باید مدام در حرکت باشید، بنابراین برای یافتن موقعیت‌های تازه گوش به زنگ باشید.

تجارت شخصی راه‌اندازی کنید

بیشتر افراد موفق یک درآمد جانبی به جز حقوق ثابت ماهانه دارند که گاهی از این کارهای جانبی درآمد بیشتری عایدشان می شود.

این کار تمرکز و وقت زیادی می طلبد و استرس زیادی به شما وارد می کند، اما بعد از چند وقت که به سوددهی رسید، شما می توانید نتیجه آن را ببینید.

علاوه بر درآمد بیشتر، شما این مزیت را خواهید داشت که رئیس خود باشید و زمان‌های کاری خودتان را تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم پس از کسب تجربه در یک زمینه خاص و به دست آوردن دانش جنبه‌های مختلف آن، تجارت خود را شروع کنید.

۲ – پولدار شدن از طریق سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری، فقط سرمایه‌گذاری پول و طلا و دارایی‌های مشابه نیست.

سرمایه‌گذاری کردن در تحصیل

حتی اگر موفق نشدید از طریق کنکور وارد دانشگاه شوید، با هزینه شخصی به دانشگاه بروید.

مطمئن باشید با انتخاب رشته صحیح بعدها چند برابر هزینه سرمایه گذاری شده برای تحصیل خود را به دست خواهید آورد.

برای مثال اگر شخصی که به تجارت علاقه‌مند است، مدرک MBA بگیرد، هزینه تحصیل خود را بعدها در مدت کوتاهی جبران خواهد کرد.

در بازارهای مالی سرمایه‌گذاری کنید

بازارهای مالی محل مناسبی برای چند برابر کردن پول شما هستند.

اگر خود را به دانش لازم مجهز کنید و فرد فرصت​شناسی باشید قادر خواهید بود چند برابر درآمد سالانه خود را از این طریق به دست آورید.

خرید و فروش سهام شرکت‌های معتبر و اوراق قرضه راهی مطمئن برای ایجاد درآمد فرعی است.

برای افراد ریسک پذیرتر، سرمایه‌گذاری در بازار بورس، سود بیشتری به دنبال خواهد داشت. در کنار اینها نباید از سرمایه گذاری روی طلا و ارز غافل شد. این بازارها در بحران‌های اقتصادی داخلی یا جهانی، به طرز شگفت‌آوری سودآوری دارند.

 

 

نکات خیلی مهم

۱ – اولویت اول شما در بورس باید حفظ سرمایه، اولویت دوم حفط سودهای قبلی‌ و اولویت سوم سود کردن باشد. حفظ سرمایه مهم‌ترین اصل است چون اگر سرمایه خودتان را از دست بدهید، دیگر چیزی ندارید که با آن معامله کنید و سود ببرید.

بخوانید:  چاپ ارزان تراکت در تهران
۲ – بازار همیشه مثبت و رو به رشد نیست. همیشه خود را برای زمانی که بازار منفی می‌شود آماده کنید و اطلاعات‌تان را برای پیروز شدن در شرایط سخت بالا ببرید.
۳ – از تجربیات دیگران استفاده کنید و وقتی اشتباهی انجام دادید، آنرا بپذیرید، آن اشتباه را تصحیح کنید و درس بزرگی که از آن اشتباه گرفته‌اید را در جایی یادداشت کنید. معامله در بورس مجازی می‌تواند برای سنجش مهارت‌تان در انتخاب سهام به شما کمک کند.
۴ – عواملی مانند ترس، طمع و سایر احساسات در همه افراد وجود دارند، اما این موارد وقتی مشکل‌ساز می‌شوند که به شکلی فلج‌کننده امکان تصمیم‌گیری و عمل صحیح را از معامله‌گران بگیرند! وقتی تصمیمی گرفتید متوجه باشید که این تصمیم از کجا سرچشمه گرفت؟ از تحلیل و منطق یا از روی هیجان، خوش‌باوری یا سایر عوامل؟

۳ – پولدار شدن از طریق پس انداز روزانه

این گونه است که جوان‌ها می توانند پولدار شوند.

دوران انباشتن پول و نگهداری آنها در حساب پس انداز به منظور افزایش آن، گذشته است.

اگر پول را صرفا در بانک نگهدارید، رفته رفته ارزش آن کم می‌شود، زیرا تورم قدرت خرید پول‌تان را کاهش می‌دهد.

پس‌انداز به تنهایی ممکن است مانع رشد کاری شما شود. پس‌انداز باید صرفا یک اقدام اولیه برای بدست آوردن سرمایه برای سرمایه‌گذاری یا شروع کار باشد.

خواباندن پول در بانک کسی را ثروتمند نمی‌کند.

پس انداز برای سرمایه گذاری تنها چیزی است که معنی می‌دهد. شما باید با سرمایه گذاری در امور جدید، پول خود را برای پولسازی بیشتر به کار اندازید.

 

چند حساب پس‌انداز باز کنید

بهتر است هر فردی بیش از یک حساب پس انداز داشته باشد تا با ریختن مقداری از درآمد ماهانه در حساب‌های دیگر از خرج های اضافی جلوگیری کند.

به طور مثال، بهتر است هر زمان که حقوق خود را دریافت کردید و همان ابتدا درصدی از پولتان را در حساب مخصوصی بریزید و کارت آن را همیشه در منزل نگه دارید.

یک حساب مخصوص خرج منزل و یک حساب هم برای تفریحات ماهانه داشته باشید.

بودجه‌بندی کنید

یک بودجه ماهانه که تمامی هزینه‌های اولیه شما را پوشش دهد، مقرر کرده و مقدار کمی را هم برای تفریح و سرگرمی کنار بگذارید.

در بودجه‌تان آنقدرها هم سفت و محکم نباشید و انعطاف‌پذیر باشید.

به ماشین و منزل سطح پایین رضایت دهید اما قانع نباشید

معمولا انتظاری را که از یک منزل ویلایی دارید، یک آپارتمان هم برآورده می‌سازد.

آپارتمان را می‌توان با یک نفر دیگر شریک شد و به یک ماشین دست دوم رضایت داد.

در یک کلام تجمل‌گرا نباشید.

با این کار ماهانه مقدار زیادی پول پس انداز خواهید کرد تا اینکه روزی برسد که بتوانید بهترین منزل و ماشین را بخرید بدون اینکه چیزی از درآمدزایی شما کم شود.

۴ – پولدار شدن از طریق اینترنت

چطوری پولدار بشم

اینکه کسب‌وکار خودکاری راه‌اندازی کنید که پیامک‌های واریز پول مرتب به موبایل‌تان ارسال شود چیز جذابی است. بسیاری از افراد رویای پولدار شدن با اینترنت را دارند ولی آیا برای آن وقت می‌گذارند و تلاش می‌کنند آنرا فرا بگیرند؟

راه انداختن یک سایت چندان هم پول نمی‌خواهد و بدون سرمایه هم می‌توان شروع کرد، به شرط اینکه ابتکار داشته، وارد حوزه‌ای بشوید که تخصص آنرا را داشته باشید، می‌توانید از آن کسب درآمد کنید.

کلید کار در ترکیب ایده‌ها و مهارت‌هاست. اگر قبلا در کابینت‌سازی مهارت داشته‌اید، مهارت قبلی خود را وارد اینترنت کنید و خدمات یا محصولاتی را از طریق اینترنت به افراد بیشتر ارائه دهید.

کسب و کار اینترنتی، بازاریابی موثر و فعالانه نیاز دارد، مخصوصا در ابتدای کار.

اما همه مهارت‌ها قابل آموختن هستند و منابع متعددی برای یادگیری وجود دارد.

اینترنت منبع درآمد خیلی خوبی محسوب می‌شود به شرط اینکه سعی کنید از زیر و بم آن اطلاعات بدست بیاورید و هر روز به دانش‌تان بیفزایید.

۵ – پولدار شدن با صنایع دستی

هنر همیشه بازار دارد به شرط آنکه نیازسنجی کنید.

همیشه افراد پولداری هستند که بیشتر از سایرین خرج می‌کنند.

بدانید چه چیزی در چه زمانی و برای چه کسانی جذابیت دارد آن وقت است که به راحتی می‌توانید هنر دست خودتان را به بالاترین قیمت بفروشید و کلی سود کنید.

خیلی از افراد از نقاشی، مجسمه‌سازی، معرق کاری، کار با شیشه و فلز و .. درآمد کسب می‌کنند.

می‌توانید با حضور در نمایشگاه‌های محلی و بین المللی فروش فوق‌العاده ای داشته باشید. امکان فروش اینترنتی هم می‌تواند فروش شما را چندین برابر کند.

بخوانید:  استخدام پخش تراکت در تهران

هرکاری که در زمینه صنایع دستی و هنری می‌توانید انجام دهید با خلاقیت می‌تواند برای شما پولساز باشد.

با آموزش‌های فشرده این هنر را یاد بگیرید و اقدام کنید چرا که با مدرن شدن زندگی‌ها دلتنگی‌ها برای صنایع دستی بیشتر احساس خواهد شد.

صنایع دستی و هنری شما باید خلاقانه باشد و کیفیت و قیمت مناسبی داشته باشد.

هر محصولی تولید می‌کنید را در بازار هدف تبلیغ و اقدام به فروش کنید. صنایع دستی که مربوط به دکوراسیون منزل می‌شود٬ خریداران زیادی دارد.

۶- به‌ روز باشید تا ثروتمند شوید

دنیا هر روز در حال تحول است. یکی از شرایط بی‌بروبرگرد برای زود پولدار شدن، سازگاری با شرایط جدید است. پایبندی و اصرار بیهوده روی تکنیک‌هایی که سن و سالی از آنها گذشته و دیگر کاربرد چندانی ندارند، تنها هدر دادن زمان و هزینه است. در این صورت خیلی زود از گردونه‌ی رقابت حذف می‌شوید. روزگاری یاهو مسنجر، یکه‌تاز ارتباط آنلاین بود. تقریباً هر کسی که با اینترنت سروکار داشت به یاهو مسنجر هم سری می‌زد تا بتواند با دوستان و اطرافیانش ارتباط برقرار کند. اما بعد از مدتی شبکه‌های اجتماعی جدید جای یاهو مسنجر را پر کردند. اکنون به جای آن برنامه، تلگرام، اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و غیره با قامت‌هایی برافراشته و قدرتمند، ایستاده‌اند. دلیل اصلی به عقب کشیده‌ شدن یاهو مسنجر این بود که خیلی دیر به فکر به‌روزرسانی افتاد و در واقع از قافله تکنولوژی عقب ماند. شما این‌گونه نباشید. همیشه به فکر راه‌های بهتر و جدیدتری باشید که بتوانید با کمک آنها مسیر پیشرفت را برای خودتان هموارتر کنید.

۷- خیلی به پول فکر نکنید

وقتی زیاد به پول فکر کنید، دچار یک اختلال در شناسایی ارزش‌های پیرامونتان می‌شوید. به این ترتیب، کیفیت محصولات و خدماتتان را با جیب مشتری تنظیم می‌کنید؛ اگر مشتری حاضر شد پول بیشتری بدهد، شما نیز جنس بهتری به او می‌دهید و اگر نه، بدترین محصول را برایش می‌فرستید یا پایین‌ترین سطح خدمات را برایش اجرا می‌کنید. چیزی شبیه به این ضرب‌ المثل که: «هر چی پول بدی، آش می‌خوری.» با این روش در بلند مدت ضرر می‌کنید. زیرا به جای خرج کردن پول برای کیفیت محصولتان، اعتبارتان را خرج کرده‌اید. سعی کنید که همیشه برعکس این کار را انجام دهید. یعنی برای بیشتر شدن اعتبارتان، پول خرج کنید. اگر مشتری از محصول و خدمات شما راضی باشد، نه تنها به خواهان ثابت محصولاتتان تبدیل می‌شود، بلکه مشتریان بیشتری را به سمت کار شما هدایت می‌کند.

۸- به یک استارت‌ آپ بپیوندید

شغل‌های جدید در زمینه‌ تکنولوژی یک راه جدید و تقریبا مطمئن برای ثروتمند شدن به شمار می‌روند. اگر رویای زود پولدار شدن دارید، می‌توانید یک استارت‌ آپ راه‌اندازی کنید. البته برای شروع باید یک ایده داشته باشید و به سراغ کسانی بروید که در این زمینه یا زمینه‌های مشابه، فعالیت می‌کنند. یک تیم متشکل از افراد توانمند و باهوش تشکیل دهید. شرکت‌هایی مثل گوگل، مایکروسافت و اپل با همین روش پیش رفته‌اند و اکنون به ثروتمندترین شرکت‌های دنیا تبدیل شده‌اند. در ایران نیز شرکت‌های بی‌نظیر زیادی وجود دارند که صاحبان خود را به میلیاردرهایی جوان تبدیل کرده‌اند. یادتان باشد، وقتی بخواهید، هیچ چیز نمی‌تواند مانع از تحقق رویای شما شود. شاید به راه انداختن یک استارت‌ آپ از نظر شما دردسرهای زیادی داشته باشد، در این صورت می‌توانید پولتان را به جای خودتان بفرستید و روی آن استارت‌ آپ سرمایه‌ گذاری کنید.

ایلان ماسک چگونه ثروتمند ترین فرد روی زمین شد؟

ایلان ماسک

این روز ها، همه ی ما به لطف رسانه ها، اینترنت و شبکه های اجتماعی، در انبوهی از اخبار خوب و بد غرق شده ایم. بعضی از این خبرها بدجوری روی احساسات ما تاثیر می گذارد. یکی از همین خبر ها بهانه ای شد که من دست به قلم شوم و چند خطی راجع به یکی از تاثیر گذارترین انسان های زندگیم بنویسم.

چند ساعت پیش رسانه ها خبر دادند که با افزایش ارزش سهام شرکت تسلا، آقای ایلان ماسک ( Elon Reeve Musk) مدیر عامل شرکت های تسلا، اسپیس ایکس ( SpaceX)، سولار سیتی، استار لینک و … ، با عبور دارایی شخصیش از مرز ۱۸۵ میلیارد دلار آمریکا، بالا تر از جف بزوس، به مقام ثروتمند ترین فرد دنیا دست یافت.

به نظر من، برای آدمهایی مثل آقای ماسک، ثروتمند ترین بودن یک ارزش محسوب نمی شود و گمان نمی کنم هیچ کجای دفترچه ی اهدافشان نوشته باشند، روزی ثروتمند ترین فرد جهان خواهم شد! به نظر من این آدم ها پول را تنها یک ابزار برای رسیدن به آرزوهایشان می بینند.

منبع:بورسینی – چطور – خانه سرمیه – ویرگول

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانه تعرفه تماس با ما طراحی سایت استخدام
تماس با ما 09904188428